مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 آذر 1401 ساعت 16:202022-12-10پزشكي

ثبت 160 مورد حیوان گزیدگی در اردستان 


مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: در سال جاری تاکنون 160 مورد حیوان گزیدگی در شهرستان گزارش شده که 92 مورد آن مربوط به سگ ها و 61 مورد گربه بوده است.

- حسن ذبیحی، ظهر امروز(شنبه، 19 آذر) در جلسه مدیریت بحران شهرستان با موضوع بیماری هاری، اظهار کرد: بیماری هاری ناشی از گزیده شدن انسان توسط یک حیوان هار رخ می دهد و با افزایش گزارش موارد حیوان گزیدگی در شهرستان روبرو هستیم.

وی افزود: به دلیل اینکه از هار بودن حیوان مطلع نیستیم، برای جلوگیری از هاری، به هر فردی که توسط حیوانات مورد گزش قرار می گیرد، بلافاصله واکسن هاری تزریق می شود، چراکه به محض بروز هاری در انسان، امکان درمان وجود ندارد و مرگ حتمی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با اشاره به آمار حیوان گزیدگی در سال گذشته، تصریح کرد: سال گذشته 122 مورد حیوان گزیدگی گزارش شده است که 81 مورد آن توسط سگ های بلاصاحب، 2مورد گرگ، 2 مورد شغال و 37 مورد گربه گزارش سایت قطره و به نقل ازشده است.

ذبیحی با بیان اینکه بیشترین آمار حیوان گزیدگی در شهرستان اردستان مربوط به سگ های ولگرد است، خاطرنشان کرد: در سال جاری تاکنون 160 مورد حیوان گزیدگی در شهرستان گزارش شده که 92 مورد آن مربوط به سگ ها و 61 مورد گربه بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 160 مورد حیوان گزیدگی در اردستان 

ثبت 160 مورد حیوان گزیدگی در اردستان